Sosyal Yapı ve Hedef Yapısı
Social Structure
and Goal Structure
Edwin Hutchins, Cognition_in_the_Wild
...
Bir sorun
derin katmanlı bir hedef yapısına sahip olduğu zaman sosyal hiyerarşi,
odaklanmanın, hedef yapının farklı kısımlarına yönelmesini sağlamak için bir
mekanizma sağlayabilir. Sosyal yapı ve
problem tanımının her ikisi de hedef yapı ile etkileşir, eylemin ardışık kontrolünde
problem çözümlerinin gerçekleştirilmesi için.
When
a problem has a deeply nested goal structure , a social hierarchy can provide a
mechanism for distributing the attention to various parts of the goal structure
. Social structure and problem representation
both interact with goal structure in the implementations of solutions to the
problem of sequential control of action.
İş tanımından öteye gitmek
Going
Beyond the job description
Görevin
sosyal dağılımının bir yönü, koordinasyon eylemlerini gerçekleştirmek için
gereken bilgininbir çok şahıs içinde ayrı ayrı bulunmamasıdır. Daha çok, bilginin çoğu seyrüsefer ekibinin
üyelerinde özneletkileşim (intersubjective) ile bölüşülmüştür. Bu durum sistemin insan bileşeninin
biçimlenebilir ve uyabilir bir koordinasyon dokusu olarak hareket etmesine izin
verir. Söz konusu görev uygun koordinasyon
faaliyetlerinin yapılmasını sağlamaktır.
One
important aspect of the social distrubution of this task is that the knowledge
required to carry out the coordinating actions is not discretely contained
inside the various individuals . Rather, much of the knowledge is
intersubjectively shared among the members of the navigation team. This permits
the human component of the system to act as a malleable and adaptable
coordinating tissue, the job of which is to see to it that the proper
coordinating activities are carried out.
Ortaklaşılmış Görev İcraları
Shared
Task Performances
İş bölümünün
bu şekilde duruma göre yapılması görevin mikroyapısı hakkında ortak bir anlayışa
dayanır. Görevin her bir adam tarafından
yapılması gereken kısımları hakkkında hiç bir fikir alışverişi yoktu; bu
koordinasyonu görevi yerine getirirken oluşturdular. Ortaklaşa görev icrası ilişkileri içine
girmek için gerekli yetenekler yaşamın nispeten erken çağlarında gelişir.
This
ad hoc division of labor was based on a shared understanding of the microstructure of the task. There was
no verbal negotiation of the parts of the task to be done by each man; they simply
created this coordination in the doing of the task. The social skills required
to enter into shared task-performance relationships probably develop fairly
early in life.
Esneklik ve Dayanıklılık
Flexibility
and Robustness
Eğer bir
insan bileşeni bilgisizlik nedeni ile başaramazsa, bütün sistem durma noktasına
gelmez. Eğer görev zorlaşırsa veya
iletişim kesilirse, seyrüsefer ekibi iş yapmayı durdurmak seçeneğine sahip
değildir. Görev anlık olaylar tarafından
ilerletilir ve gemi yolda olduğu sürece icra edilmek zorundadır. Arıza kesintisine yanıt olarak, sistem ideal iş
bölümünü değiştirerek duruma uyar.
If
one human component fails for lack of knowledge , the whole system does not
grind to a halt . If the task becomes difficult or communications break down ,
the navigation team does not have the option of stopping work . The task is
driven by events and must be performed as long as the ship is underway . In response to a breakdown , the system
adapts by changing the nominal division of labor .
İletişimin
üzerine dayandığı sosyal yapı yalnızca bir çerçeve yapı değil, aynı zamanda etkileşimlerden
önce onların yerini bulan ve onların gerektiği gibi gerçekleşmelerini sağlayan
mekanizmadır. Neden pelarus operatörü
işbirliği yapmalıdır? Çünkü uygun
perforans sosyal etkileşimin geçer akçesidir.
The
social structure is not only the framework on which the communication is based,
it is also the mechanism that is in place prior to the interactions to ensure
that they take place as required . Why
should the pelarus operator cooperate? Because adequate performance is the
currency of social interaction.
Sosyal etkileşim dili olarak
performans
Performance
as language of social interaction
Bir öğrenci
insanların işte ne yaptıkları üzerine bir fikir belirtti, bir otomobil
fabrikasında insanların çoğunlukla araba yaptıklarını belirterek. Roy şunun gibi bir şey söyledi: “Ne yaptıklarını
nasıl biliyorsun? Belki de yaptıkları
sosyal ilişkiler üretmek ve arabalar ise yan bir sonuç.”
A
student was making a point about what people do at work, saying that in an auto
factory people mostly make cars. Roy said something like: "How do you know
what they are doing? Maybe
what
they are making is social relationships and the cars are a side effect."