MIT
öğretmeni Gilbert STRANG'ın öğretim yaklaşımı
MIT teacher Gilbert STRANG's teaching approach
MIT
öğretmeni Gilbert STRANG'ın bu bahar dönemindeki Lineer Cebire Giriş dersini ön
kayıt videolarından izledim. Haftada 3 ders (Pzt, Çar, Cum) olmak üzere her
biri 45 dakikalık 34 video.
I have viewed MIT teacher Gilbert STRANG's Introduction to Linear
Algebra course this spring semester from prerecording videos. There are 34 video lectures 45 minutes each,
3 lectures per week (Mon, Wed, Fri).
Bence
STRANG ders anlatırken kendi iç sesini sınıfla paylaşmaya dayalı bir teknik
kullanıyor. Bunu, dile getirdiği sorun hakkında düşündüğü hemen hemen her şeyi
yüksek sesle söyleyerek yapar. Sonra sınıfa o an için ne düşündüklerini
söyletmeye çalışır. Ardından, sınıf katılımcısının iç sesi olarak sınıfın
zihninin ne üretmesi gerektiğini söyler. Bunu dönem boyunca sürekli olarak
yapar. Dönem sonunda bir katılımcı olarak STRANG'ın kendisi gibi düşünmeye
başlarsınız ve fikirler zihninizde belirir ve otomatik olarak dudaklarınıza
gelir.
In my view, STRANG uses a technic based on sharing his own inner
voice with the class while teaching. He
does this by speaking out loudly almost evrything he thinks about the problem
he states. Then he tries to make the
class tell what they think, for that moment.
Then he speaks out what the class's mind should have generated as the
class participant's innervoice. He does
this continuously through the semester.
At the end of the semester you as a participant begin to think like
STRANG himself and ideas pop up in your mind and come to your lips
automatically.
There is an
interview with Mr. STRANG
https://www.youtube.com/watch?v=7UJ4CFRGd-U&t=4s
about his
teaching approach on the MIT web page:
https://ocw.mit.edu/courses/18-06-linear-algebra-spring-2010/
İşte
röportajından bazı notlar:
- Sistemim
yok.
- Kilit
nokta, öğrencilerle birlikte düşünmek, burada, önünüzde dememektir.
- Ben de
onlar gibi soruyu baştan sona düşünüyorum.
- Ve zaman
vermelisin. Bir kanıtı sıkıştıramazsınız. Çünkü sınıfın seninle birlikte
düşünmesi gerekiyor.
- Başarır
mıyım bilmiyorum ama deniyorum.
- retorik
sorular hakkında, acele etmemenin bir parçası, kritik bir noktada duraklama.
- Acele
edemezsin, fikri birkaç kez görmelisin
Tahtada
semboller olarak 1., sonra bunun ne anlama geldiğini söylüyorsunuz ve sonunda
neden doğru olduğunu söylüyorsunuz
neden doğru
olduğunu söylemiyorsun, ilk anda ispatı,
insanları
“evet bu doğru” diye düşündürmek istiyorsunuz.
- Problemler
üzerinde çalışırken kendi düşünce tarzınızı anında ortaya koyarsınız.
- Mizahın
rolü? İnsan yapmak için.
-Nasıl
basitleştirilir? Bunu bir kez daha düşünmeye çalışıyorum ve hangi kelimeleri
kullanmanız gerektiğini otomatik olarak görüyorsunuz.
- Kalabalık
bir sınıf düşüncesiyle nasıl bağlantı kuruyorsunuz? Sınıfın nerede olduğu
konusunda biraz bilinçli kalırsan... Herhangi bir konuşmacı gibi...
-
Cesaretlendirmeye çalışıyorum.
Here are some notes from his interview:
- I have no system.
- The key point is to think with the students not to say here it
is, before you.
- I think through the question all over again as they do.
- And you have to give time.
You can't zip through a proof.
Because the class has to be sort of thinking with you.
- I do not know if I achieve it but I try.
- about rhetorical questions, they are part of not rushing it,
pause at a critical point.
- You can't rush, you have to see the idea a few times
1st on the board as symbols, then you say what that means and
finally you say why it is true
you do not say why it is true, the proof at the first moment,
you want to make people think “yeah it is true”.
- You display your own thinking kind of on the spot as you work through the problems
-The role of humour? To make it human.
-How to make it simple? I
try to think it through once again and you sort of automatically see what words
you need to use.
-How do you connect with the thinking of a large class? If you stay sort of conscious of the class
where they are... Like any speaker...
-I try to be encouraging.