BASKINLIK
Dominance
Pilot Kabininde Etkileşim Tipleri 1
Interaction types in the Cockpit
coaching, dominance, and intersubjectivity
KALIFORNİYA ÜNİVERSİTESİ, SAN DİEGO Uçuşta Muhakeme: Pilot Kabinlerini Muhakeme Sistemleri olarak
Anlama
From UNIVERSITY OF CALIFORNIA, SAN DIEGO
Cognition in Flight: Understanding Cockpits as Cognitive Systems
Barbara E. HOLDER tarafından Muhakeme Bilimi Felsefe Doktoru
derecesi gereklerinin kısmi sağlanması için ileri sürülmüş bir Doktora Tezi.
A dissertation submitted in partial
satisfaction of the requirements for the degree Doctor of Philosophy in
Cognitive Science by Barbara E. Holder
Üç
seviyedeki özellikleri belirlemek için bir etkileşim analizi geliştirildi. Bu özellikler koçluk,
baskınlık ve intersubjectivity şeklinde ortaya çıktı.
An
interaction analysis was developed to identify three system-level properties.
These properties are emergent interaction patterns I named coaching, dominance, and
intersubjectivity.
Bu davranış
desenleri sistem içine şahsi etkileşimlerden ortaya çıktı ve tek bir pilot tarafından
oluşturulmadı. Veri bu davranış
desenlerinin sistem performansını ve uçuş güvenliğini etkilediğini ileri sürer.
These
patterns emerged from individual interactions in the system and were not
produced by a single pilot. The data suggest these patterns influence system
performance and flight safety.
...
Etkileşim
süreçleri yalnız başına yalıtım içinde değil aynı zamanda sosyal, fiziksel, ve
kavramsal boyutlarda oluşur ve sistem etkileşimlerine şekil verir. Bu bulgular, gösterge tasarımı, eğitim, anlam
oluşması, ve ekip koordinasyonu için sonuçlar içerir.
Interactive
processes do not occur in isolation, they occur simultaneously across social,
physical, and conceptual dimensions and shape system interactions. These
findings have implications for display design, training, meaning construction,
and crew coordination.
...
Bir baskınlık etkileşimi
tek bir pilot herşeyi yaptığında— partnerinden destek veya onay almadan, enstruman göstergelerini
işlediğinde, konuştuğunda, iş yaptığında, karar verdiğinde. Öbür pilot, daha önce pasif olmasa bile,
pasif bir partner olma eğilimindedir.
A
dominance interaction
occurs when one pilot does everything—processes instrument representations,
speaks, acts, decides, without assistance or concurrence from his partner. The
other pilot tends to remain a passive partner even if he was not passive
before.
Bu davranış deseni genellikle gösterimlerin
tek bir pilot merkezli tek yönlü akmasıyla karakterize edilir. Pilotlar durum hakkında birbirlerinden bağımsız olarak birer anlayış
oluştururlae ve baskın pilotun anlayışı öbür pilotunkini kenara atar.
This
pattern is often characterized by a unidirectional flow of representations
centering on one pilot. Pilots construct an understanding of the situation
independent of each other and the understanding of the dominant pilot may sway
the understanding of the other pilot.
Pliotlar
arasındaki iletişim baskın pilottan öteki pilota akan tek yönlü olma
eğilimindedir ve anlaşma ya da tartışma için çok az ya da hiç şans
bırakmaz. Bu çeşit etkileşimler
tehlikeli olarak bilinir ve deniz kuvvetlerinin uçuş ekibi koordinasyon eğitimlerinde
girişkenlik başlığında ele alınır.
Communication
between pilots tends to be one-sided flowing from the dominating pilot to the
other pilot with little or no opportunity for negotiation and discussion. These
kinds of interactions are known to be dangerous and are addressed in the navy’s
aircrew coordination training under assertiveness.
Girişkenlik
bu programda şu şekilde tanımlanır: bir
eylemde bulunmak için kişinin istekliliği ve faal olarak katkıda
bulunması. Ekibin bütün elemanları,
pilotlar ve uçucu ekip elemanları bir çeşit girişkenlik eğitimi alır.
Assertiveness is defined in the programs as:
the willingness one has to take action and to actively participate. All members
of the crew, pilots and aircrewmen, receive some kind of assertiveness
training.
...