Pilot Kabininde Etkileşim Tipleri 3
Interaction types in the Cockpit
coaching, dominance, and intersubjectivity
KALIFORNİYA ÜNİVERSİTESİ, SAN DİEGO Uçuşta Muhakeme: Pilot Kabinlerini Muhakeme Sistemleri olarak
Anlama
From UNIVERSITY OF CALIFORNIA, SAN DIEGO
Cognition in Flight: Understanding Cockpits as Cognitive Systems
Barbara E. HOLDER tarafından Muhakeme Bilimi Felsefe Doktoru
derecesi gereklerinin kısmi sağlanması için ileri sürülmüş bir Doktora Tezi.
A dissertation submitted in partial
satisfaction of the requirements for the degree Doctor of Philosophy in
Cognitive Science by Barbara E. Holder
Üç
seviyedeki özellikleri belirlemek için bir etkileşim analizi geliştirildi. Bu özellikler koçluk,
baskınlık ve intersubjectivity şeklinde ortaya çıktı.
An
interaction analysis was developed to identify three system-level properties.
These properties are emergent interaction patterns I named coaching, dominance, and
intersubjectivity.
Son etkileşim deseni intersubjectivity(karşılıklı öznellik) pilotlar arasında paylaşılmış
anlayışın ortaya çıkmasıdır. Hutchins ve
Klausen (1996), ticari bir uçağı uçuran ekip elemanları arasında
intersubjectivity’nin ortaya çıkışını dokümante etmiştir.
The
last interaction pattern is intersubjectivity as
the emergence of a shared understanding between pilots. Hutchins and Klausen
(1996), documented the emergence of intersubjectivity between crewmembers
flying a commercial airplane.
Bu
etkileşimler her iki pilotun, bir ortak
faaliyete ilişkin konuşma, 40 40 eylemi cinsinden göreli katkılar yaptıkları
zaman oluşur. Bir komuta değil, bir
ortak anlayışa yanıt olarak, kısaltılmış cümleler, üst üste binen konuşmalar,
ve eylemler görürüz.
These
interactions occur when both pilots make relevant contributions in terms of
speech and 40 40 action to a joint activity. We see abbreviated sentences,
overlapping speech, and actions in response to an understanding not a command.
Etkileşim
uzunluk ve yoğunluk cinsinden değişkendir ve koçluk içerebilir. Pilotlar bir etkileşimi takiben, bir başka
ayrık, fakat bağlam olarak uygun etkileşimi başlatınca, alış-veriş paralel
koordinasyona dönüşür.
The
interaction may vary in length and intensity and may incorporate coaching. The
exchange transitions into parallel coordination when the pilots begin another
separate, but contextually appropriate, activity following an interaction.
Paralel
koordinasyon her iki pilot ayrık fakat tamamlayıcı faaliyetleri paralel olarak
icra ettiğinde oluşur, bir pilot kontrolleri yaparken diğerinin hava trafik
kontrolünü araması gibi.
Parallel
coordination occurs when both pilots perform separate, complimentary activities
in parallel such as one pilot performing checks while the other calls air
traffic control.
Karşılıklı
öznellik (intersubjectivity) genelliklehata bulma, arıza tespiti, veya ekip
uçağın kontrolünü yeniden ele alırken gibi yoğun faaliyetler sırasında oluşur. Bunlar ekip koordinasyonunun esas olduğu zamanlardır.
Intersubjective
interactions usually occur during intense activity, like during a diagnosis,
detection of a malfunction, or when the crew is regaining aircraft control.
These are periods where crew coordination is essential.
Eğitim
programında, Intersubjectivity’ye en yakın deyim sinerjidir, fakat açık şekilde
tanımlanmamıştır, kitapların dışındaki davranışları tanımlamak için de. Bunun eğitim deyimleri açısından tanımlanması
şaşırtıcı bir olgu değildir.
The
closest term to intersubjectivity in the training program is synergy, but it is
not clearly defined nor is it used to describe behavior outside of the books.
It is not surprising that this is a more difficult phenomenon to conceptualize
in training terms.