Pilot Kabininde Etkileşim Tipleri 2
Interaction types in the Cockpit
coaching, dominance, and intersubjectivity
KALIFORNİYA ÜNİVERSİTESİ, SAN DİEGO Uçuşta Muhakeme: Pilot Kabinlerini Muhakeme Sistemleri olarak
Anlama
From UNIVERSITY OF CALIFORNIA, SAN DIEGO
Cognition in Flight: Understanding Cockpits as Cognitive Systems
Barbara E. HOLDER tarafından Muhakeme Bilimi Felsefe Doktoru
derecesi gereklerinin kısmi sağlanması için ileri sürülmüş bir Doktora Tezi.
A dissertation submitted in partial
satisfaction of the requirements for the degree Doctor of Philosophy in
Cognitive Science by Barbara E. Holder
Üç
seviyedeki özellikleri belirlemek için bir etkileşim analizi geliştirildi. Bu özellikler koçluk,
baskınlık ve intersubjectivity şeklinde ortaya çıktı.
An
interaction analysis was developed to identify three system-level properties.
These properties are emergent interaction patterns I named coaching, dominance, and
intersubjectivity.
Koçluk bir pilotun
göstergeleri diğer pilotun belirli bir görevini destekleyici ifadelere
dönüştürdüğü zaman ortaya çıkar, uçağı kontrol etmek gibi.
Coaching occurs
when one pilot transforms representations into statements that are supportive
of a specific task of the other pilot, such as controlling the aircraft.
Koçluk etkileşimi sırasında
göstergelerin enstrüman panelinden yardımcı pilota ve daha sonra pilota yüklü
bir akımı olasıdır.
During a coaching interaction there tends to
be heavy flow of representations from the instrument panel to the copilot and
then to the pilot.
Koçluk ifadeleri direktifler 38 38(“burnu
kaldır”) veya durum (“bu iyi bir oran”) veya onaylama (“yaptın”) şeklinde
verilebilir. Koçluk yapılan pilot
ifadeleri sözle kabul edebilir ya da kendi davranışlarıyla kabul ettiğini belli
eder. Koçluk eden pilot pilotun
davranışlarını gözler ve gerektiği şekilde koçluk yapmaya devam eder.
Coaching
statements may be given as directives 38 38 (“get that nose over”) or as status
(“that’s a good rate”) or as reassurance (“you've got it”). The pilot being
coached may verbally acknowledge the statements or acknowledge them through his
actions. The coaching pilot monitors the
other pilot’s actions and continues to coach as required.
Koçluk etkileşimi süre olarak değişmek
eğilimindedir çünkü mekanik bir hatayı kontrol etmek gibi görevler nedeni ile pilotun
koçluğa giriş ve çıkışına geçişi değişkendir.
Coaching
interactions tend to vary in duration because pilots transition in and out of
coaching to perform other tasks such as verifying a mechanical failure.
Pilot camiasında koçluk kavramı ‘birbirini
arkalama’ ifadesi ile temsil edilir.
The
notion of coaching is represented in the pilot community in the phrase back
each other up.
...