Düşünme Bağlamları Olarak Çerçeveler
Frames as Thinking
Contexts
Çerçeveler nedir
What are frames
İnsanların iyi tanımlanmış ve açık
anlamsal rolleri olan bağlamlarda düşündüklerini biliyoruz ve bu düşünme
bağlamları çerçeveler olarak bilinir. Örneğin, bir okul çerçevesi çağrıldığında
ders kitaplarını, masaları, beyaz tahtaları, öğretmenleri ve öğrencileri içerir
- bunların tümü, beklenen davranışlarını veya işlevlerini belirleyen,
kendilerine ait anlamsal bir role sahip nesnelerdir. Çerçeveler sosyal
bilimlerde sosyal yapılandırmacılık ile ilgili iyi bilinen bir kavramdır.
We know that people
think in contexts which arewell defined and which have clear semanticroles, and
these thinking contexts are knownas frames. For example, a school frame, when
invoked, contains, textbooks, desks, whiteboard,teachers and students – these
are all objects with a semantic role of their own which dictates their expected
behavior or function. Frames are a well known concept in social sciences which
isrelated to social constructivism.
Aklımız çerçeve
kullandığında
When
our minds use frames
Zihinlerimiz, nesneleri, eylemleri ve
gerçekleri çerçeveye karşılık geldiklerinde gerçek / doğru olarak ve
olmadıklarında gerçek / yanlış olarak değerlendirme eğilimindedir ve bir
iletişim süreci veya algısal bir süreç , ya da
bunların bileşenlerinden herhangi biri veya davranışları çerçeveye her
atıfta bulunduğunda çerçeveler otomatik olarak çağrılır.
Our minds tend to evaluate objects, actions
and facts as real/true when they correspond to the frame, and as not real/false
when they do not.And frames are automatically invoked each time a communication
process or a perceptive process refer to the frame, any of itscomponents, or
their behaviour.
İlginç bir şekilde, zihinlerimiz
"nöron otoyollarını" kullanıyor ve küçük ve dar sokaklar yerine daha
geniş yollar üzerinden seyahat etmeyi tercih ediyorlar. Bunun nedeni, aklın
verimlilik arayışında, nörolojik yol boyunca tetiklenen kimyasal reaksiyon için
daha az direnç yolunu seçmesidir. Ve zaten kurulu bir çerçeveye uyan bir
gerçeği her onayladığımızda nöron bağlantıları güçlenir.
Interestingly, our minds use “neuron
highways”and they tend to prefer to travel over largerroutes than over small
and narrow streets. This is because in its pursuit of efficiency, the mind
chooses the path of lesser resistance for the chemical reaction triggered along
the neurological path. And neuron connections strengthen each time we confirm a
fact which already fits an established frame.
Çerçeveler doğru ve yanlışı
nasıl belirler?
How frames determine true and false
Bununla
birlikte, bu çerçeveler her kişi için farklıdır, bu nedenle bir şeyin gerçek /
doğru veya gerçek / yanlış olmayan değerlendirme sonucu özneldir çünkü
çerçeveler, herhangi bir bireyin var olduğu belirli bağlama uyacak şekilde
şekillendirilir. Yeni bir bilgi parçasını değerlendirdiğimizde, zihin bu
bilgiyi sahip olduğu yerleşik “karayolu ağı” aracılığıyla işleme konusunda
doğal bir eğilim gösterir. Ortaya çıkan yeni gerçekliği önceden var olan bir
nörolojik yol veya çerçeve olarak sınıflandırmaya yönelik bu girişimde, eğer
yeni bilgi oraya sığmazsa, zihin onu basitçe "doğal olmayan" olarak
atar.
These frames are, however, different for
each person, so the evaluation result of something being real/true or not
real/false is subjective.This is because frames are shaped to suit the
particular context in which any given individual has been existing. When we
evaluate a new piece of information, the mind demonstrates a natural tendency
to process this information via the established “highway network” it has. In
this attempt to classify the emerging new reality into a pre-existing
neurologcal pathway or frame, if the new information fails to fit there,the
mind simply discards it as “unnatural”.
Bu, tek
bir gerçek veya bilginin neden farklı bir şekilde ve farklı bir çağrışımla
değerlendirilebileceğini, algılanabileceğini ve nihayetinde kaydedilebileceğini
açıklar. Çerçevelerin oluşturulması çok, çok yavaştır ve değiştirilmesi de aynı
derecede zordur ve bazen bu imkansızdır. Bir dahaki sefere inatçı olarak sınıflandırabileceğiniz
bir rakiple bir şeyi tartıştığınızda, zihinlerini oluşturmak için inançlarının
ne kadar zamandır tekrar tekrar güçlendirildiğini düşünün.
This explains why a single fact or
information can be evaluated, perceived, and ultimately recorded, in a
different manner and with a different connotation. Frames are very, very slow
to form and equally difficult to change –and sometimes this is impossible. Next
time you debate something with an opponent you’d rather classify as stubborn,
think of how long their beliefs have been reinforced over and over to form
their minds.
https://en.wikipedia.org/wiki/