Saturday, April 03, 2021

Düşünme Bağlamları Olarak Çerçeveler

 

Düşünme Bağlamları Olarak Çerçeveler

Frames as Thinking Contexts

 

Çerçeveler nedir

What are frames

 

İnsanların iyi tanımlanmış ve açık anlamsal rolleri olan bağlamlarda düşündüklerini biliyoruz ve bu düşünme bağlamları çerçeveler olarak bilinir. Örneğin, bir okul çerçevesi çağrıldığında ders kitaplarını, masaları, beyaz tahtaları, öğretmenleri ve öğrencileri içerir - bunların tümü, beklenen davranışlarını veya işlevlerini belirleyen, kendilerine ait anlamsal bir role sahip nesnelerdir. Çerçeveler sosyal bilimlerde sosyal yapılandırmacılık ile ilgili iyi bilinen bir kavramdır.

We know that people think in contexts which arewell defined and which have clear semanticroles, and these thinking contexts are knownas frames. For example, a school frame, when invoked, contains, textbooks, desks, whiteboard,teachers and students – these are all objects with a semantic role of their own which dictates their expected behavior or function. Frames are a well known concept in social sciences which isrelated to social constructivism.

 

Aklımız çerçeve kullandığında

When our minds use frames

 

Zihinlerimiz, nesneleri, eylemleri ve gerçekleri çerçeveye karşılık geldiklerinde gerçek / doğru olarak ve olmadıklarında gerçek / yanlış olarak değerlendirme eğilimindedir ve bir iletişim süreci veya algısal bir süreç , ya da  bunların bileşenlerinden herhangi biri veya davranışları çerçeveye her atıfta bulunduğunda çerçeveler otomatik olarak çağrılır.

Our minds tend to evaluate objects, actions and facts as real/true when they correspond to the frame, and as not real/false when they do not.And frames are automatically invoked each time a communication process or a perceptive process refer to the frame, any of itscomponents, or their behaviour.

 

İlginç bir şekilde, zihinlerimiz "nöron otoyollarını" kullanıyor ve küçük ve dar sokaklar yerine daha geniş yollar üzerinden seyahat etmeyi tercih ediyorlar. Bunun nedeni, aklın verimlilik arayışında, nörolojik yol boyunca tetiklenen kimyasal reaksiyon için daha az direnç yolunu seçmesidir. Ve zaten kurulu bir çerçeveye uyan bir gerçeği her onayladığımızda nöron bağlantıları güçlenir.

Interestingly, our minds use “neuron highways”and they tend to prefer to travel over largerroutes than over small and narrow streets. This is because in its pursuit of efficiency, the mind chooses the path of lesser resistance for the chemical reaction triggered along the neurological path. And neuron connections strengthen each time we confirm a fact which already fits an established frame.

 

Çerçeveler doğru ve yanlışı nasıl belirler?

How frames determine true and false

 

Bununla birlikte, bu çerçeveler her kişi için farklıdır, bu nedenle bir şeyin gerçek / doğru veya gerçek / yanlış olmayan değerlendirme sonucu özneldir çünkü çerçeveler, herhangi bir bireyin var olduğu belirli bağlama uyacak şekilde şekillendirilir. Yeni bir bilgi parçasını değerlendirdiğimizde, zihin bu bilgiyi sahip olduğu yerleşik “karayolu ağı” aracılığıyla işleme konusunda doğal bir eğilim gösterir. Ortaya çıkan yeni gerçekliği önceden var olan bir nörolojik yol veya çerçeve olarak sınıflandırmaya yönelik bu girişimde, eğer yeni bilgi oraya sığmazsa, zihin onu basitçe "doğal olmayan" olarak atar.

These frames are, however, different for each person, so the evaluation result of something being real/true or not real/false is subjective.This is because frames are shaped to suit the particular context in which any given individual has been existing. When we evaluate a new piece of information, the mind demonstrates a natural tendency to process this information via the established “highway network” it has. In this attempt to classify the emerging new reality into a pre-existing neurologcal pathway or frame, if the new information fails to fit there,the mind simply discards it as “unnatural”.

 

Bu, tek bir gerçek veya bilginin neden farklı bir şekilde ve farklı bir çağrışımla değerlendirilebileceğini, algılanabileceğini ve nihayetinde kaydedilebileceğini açıklar. Çerçevelerin oluşturulması çok, çok yavaştır ve değiştirilmesi de aynı derecede zordur ve bazen bu imkansızdır.   Bir dahaki sefere inatçı olarak sınıflandırabileceğiniz bir rakiple bir şeyi tartıştığınızda, zihinlerini oluşturmak için inançlarının ne kadar zamandır tekrar tekrar güçlendirildiğini düşünün.

This explains why a single fact or information can be evaluated, perceived, and ultimately recorded, in a different manner and with a different connotation. Frames are very, very slow to form and equally difficult to change –and sometimes this is impossible. Next time you debate something with an opponent you’d rather classify as stubborn, think of how long their beliefs have been reinforced over and over to form their minds.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/