Tuesday, June 02, 2020

Sosyal Yapı ve Hedef Yapısı


Sosyal Yapı ve Hedef Yapısı
Social Structure  and Goal Structure
Edwin Hutchins, Cognition_in_the_Wild
...



Bir sorun derin katmanlı bir hedef yapısına sahip olduğu zaman sosyal hiyerarşi, odaklanmanın, hedef yapının farklı kısımlarına yönelmesini sağlamak için bir mekanizma sağlayabilir.  Sosyal yapı ve problem tanımının her ikisi de hedef yapı ile etkileşir, eylemin ardışık kontrolünde problem çözümlerinin gerçekleştirilmesi için.
When a problem has a deeply nested goal structure , a social hierarchy can provide a mechanism for distributing the attention to various parts of the goal structure .  Social structure and problem representation both interact with goal structure in the implementations of solutions to the problem of sequential control of action.

İş tanımından öteye gitmek
Going Beyond the job description             
Görevin sosyal dağılımının bir yönü, koordinasyon eylemlerini gerçekleştirmek için gereken bilgininbir çok şahıs içinde ayrı ayrı bulunmamasıdır.  Daha çok, bilginin çoğu seyrüsefer ekibinin üyelerinde özneletkileşim (intersubjective) ile bölüşülmüştür.  Bu durum sistemin insan bileşeninin biçimlenebilir ve uyabilir bir koordinasyon dokusu olarak hareket etmesine izin verir.  Söz konusu görev uygun koordinasyon faaliyetlerinin yapılmasını sağlamaktır.
One important aspect of the social distrubution of this task is that the knowledge required to carry out the coordinating actions is not discretely contained inside the various individuals . Rather, much of the knowledge is intersubjectively shared among the members of the navigation team. This permits the human component of the system to act as a malleable and adaptable coordinating tissue, the job of which is to see to it that the proper coordinating activities are carried out.

Ortaklaşılmış Görev İcraları
Shared Task Performances
İş bölümünün bu şekilde duruma göre yapılması görevin mikroyapısı hakkında ortak bir anlayışa dayanır.  Görevin her bir adam tarafından yapılması gereken kısımları hakkkında hiç bir fikir alışverişi yoktu; bu koordinasyonu görevi yerine getirirken oluşturdular.  Ortaklaşa görev icrası ilişkileri içine girmek için gerekli yetenekler yaşamın nispeten erken çağlarında gelişir.  
This ad hoc division of labor was based on a shared understanding  of the microstructure of the task. There was no verbal negotiation of the parts of the task to be done by each man; they simply created this coordination in the doing of the task. The social skills required to enter into shared task-performance relationships probably develop fairly early in life.

Esneklik ve Dayanıklılık
Flexibility and Robustness
Eğer bir insan bileşeni bilgisizlik nedeni ile başaramazsa, bütün sistem durma noktasına gelmez.  Eğer görev zorlaşırsa veya iletişim kesilirse, seyrüsefer ekibi iş yapmayı durdurmak seçeneğine sahip değildir.  Görev anlık olaylar tarafından ilerletilir ve gemi yolda olduğu sürece icra edilmek zorundadır.  Arıza kesintisine yanıt olarak, sistem ideal iş bölümünü değiştirerek duruma uyar.
If one human component fails for lack of knowledge , the whole system does not grind to a halt . If the task becomes difficult or communications break down , the navigation team does not have the option of stopping work . The task is driven by events and must be performed as long as the ship is underway .  In response to a breakdown , the system adapts by changing the nominal division of labor .

İletişimin üzerine dayandığı sosyal yapı yalnızca bir çerçeve yapı değil, aynı zamanda etkileşimlerden önce onların yerini bulan ve onların gerektiği gibi gerçekleşmelerini sağlayan mekanizmadır.  Neden pelarus operatörü işbirliği yapmalıdır?  Çünkü uygun perforans sosyal etkileşimin geçer akçesidir.
The social structure is not only the framework on which the communication is based, it is also the mechanism that is in place prior to the interactions to ensure that they take place as required .  Why should the pelarus operator cooperate? Because adequate performance is the currency of social interaction.

Sosyal etkileşim dili olarak performans
Performance as language of social interaction
Bir öğrenci insanların işte ne yaptıkları üzerine bir fikir belirtti, bir otomobil fabrikasında insanların çoğunlukla araba yaptıklarını belirterek.  Roy şunun gibi bir şey söyledi: “Ne yaptıklarını nasıl biliyorsun?  Belki de yaptıkları sosyal ilişkiler üretmek ve arabalar ise yan bir sonuç.”
A student was making a point about what people do at work, saying that in an auto factory people mostly make cars. Roy said something like: "How do you know what they are doing? Maybe
what they are making is social relationships and the cars are a side effect."